خرید اینترنتی کتاب; تنبلی یا مدیریت زمان

خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی و سفارش تلفنی کتاب درسی و یا رمان یکی از معمول ترین کارهایی هست که افراد در طول هفته و یا حداقل یک بار در ماه از روی اجبار و یا علاقه انجام می دهند. برای خرید کتاب چه به صورت اینترنتی و یا حضوری، فاکتورهایی وجود دارد که افراد محکوم به رعایت اونها هستند.

خرید کتاب :

برای خرید کتاب مورد نیاز و یا مورد علاقه پارامترهایی وجود دارد که قطعا در انتخاب و خرید کتاب باید رعایت شود : مواردی از قبیل :

  • محتوای کتاب
  • ناشر کتاب
  • نویسنده یا مؤلف کتاب
  • جلد و سالم بودن کتاب
  • و…

مواردی که در بالا به اون اشاره کردیم  ، مواردی هستند که در خرید کتاب به هیچ عنوان نمی توان نسبت  به آنها بی تفاوت بود.
بطور مثال فرض کنیم کتاب رشته عمران دانشگاهی که خرید کردیم برای مولف و یا نویسنده ای که استاد گفته نباشه ، چه  فاجعه ای رخ خواهد داد.
یا کتاب خریداری شده جلد سالم و محکم و استانداردی نداشته باشه ، قطعا اون کتاب تبدیل به یک کتاب یکبار مصرف یا یک پیکان مدل ۵۷ پرخرج خواهد شد که نیاز به صحافی خواهد داشت.
پس قطعا موارد گفته شده مهم ترین فاکتورهای انتخاب کتاب خواهند بود.حال سوال اینجاست که خرید حضوری بهتر است یا خرید اینترنتی ؟؟

خرید اینترنتی کتاب  : تنبلی یا مدیریت زمان

با توجه به خدمات و سرویس هایی که توسط وب سایت ها و یا فروشگاه های اینترنتی کتاب ارائه می شود ، بسیاری از افراد را ترغیب به خرید و استفاده از خدمات آنلاین فروشگاه های اینترنتی کتاب می کند.خدماتی نظیر : تخفیف های ویژه ، ارسال های کم هزینه ، ارسال در کمترین زمان ممکن ،معرفی کتاب های مرتبط یا پیشنهادی ، ارائه فهرست کتاب قبل از خرید ، پرداخت از طریق درگاه های امن و از همه مهم تر صرف کمترین زمان ممکن برای خرید کتاب که همگی از عواملی هستند که خرید اینترنتی را به یک گردش مجازی محبوب تبدیل کرده است.

شرایط و خدمات قابل اعتماد در خرید اینترنتی کتاب:

خرید اینترنتی کتاب قطعا نیاز به یک وسواس و دقت نظر دارد ،چرا که ما از پشت صحنه یک وب سایت زیبای فروش کتاب ، هیچ اطلاعات و شناختی نداریم.!!! چرا که وب سایت ها می توانند شخصیتی نظیر مادر سفید برفی داشته باشند و با ظاهری زیبا ، دارای افکار پلیدی باشند.
فروشگاه اینترنتی کتاب نیازمند فاکتورهای خاصی می باشد تا کاربران راحت تر توانایی اعتماد و ارتباط با سایت را داشته باشند که در زیر به برخی از این موارد اشارع خواهیم داشت :

  1. بهترین انتخاب برای خرید کتاب  ، وب سایت ناشر کتاب  و یا ۵ نتیجه نخست حاصل از جستجو در گوگل می باشد.
  2. فروشگاه اینترنتی دارای نمادهای معتبر ملی (نماد الکترونیک ، نماد رسانه دیجیتال و…) باشد.
  3. اطلاعات صحیح و درست از شماره تماس و آدرس وجود داشته باشد.
  4. وجود اطلاعات استاندارد و مناسب از کتاب ها (شامل تصویر کتاب ، جدول اطلاعاتی کتاب ، فایل های راهنما و..) از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
  5. مرجع بودن وب سایت در زمینه فروش اینترنتی کتاب مناسب ترین جایگزین برای خرید می باشد.
  6. وجود امکانات فنی مناسب نظیر دسته بندی برای کتاب ها ، امکان جستجو های مختلف برای کتاب و…

پس می توان گفت در صورتی که زمان و مدیریت زمان برای ما ارزش بالایی داشته باشد ، خرید اینترنتی کتاب یک انتخاب بسیار ارزشمند برای افراد و کاربران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X